Ayder Yaylası Gezi İncelemesi

Rize’nin yemyeşil güzelliği olan Ayder Yaylasına Çamlıhemşin ilçesi üzerinden gidiliyor. Adı gibi coşkun alkan Fırtına Deresi ile beraber kıvrım kıvrım giden yol boyunca taze alabalık yiyebileceğiniz birçok restoran bulunuyor. Bu yol üzerinden gittiğiniz sürece Fırtına Deresindeki rafting yapan sporcularu görebilirsiniz.

Fırtına vadisinde bulunan Fırtına Deresi dünyadaki sayılı rafting yapmaya uygun akarsularımızdandır. Bu güzel yolu bitiriyor muhteşem güzelliğiyle göz alıcı Ayder Yaylası’na ulaşıyoruz. Arabanızı park ediyor ve bir an önce bu temiz havayı solumak için dışarı çıkıyoruz. Biraz yürüyoruz ve karşınızda adeta bir tablo gibi şuran şelaleyi görüyoruz. Ayder’de karşınızda böyle bir şelale göreceğimizi söyleselerdi inanmazdım. Şelalenin bir kaç fotoğrafını çekiyor ve hava karardığı için akşam kalacak otel aramaya koyuluyoruz.

Ayder’de otelleri aileler işletiyor. Kalacak yerimizi ayarlamanın verdiği rahatlıkla yemek yiyecek güzel bir yer arıyoruz. Buradaki her restorant güzel temiz ve sağlıklı. Doğu Karadeniz’e özgü yemekler mevcut restoranlarda. İnsan hangisini yiyeceğine karar veremiyor. Yemeklerden başlıcaları özellikle kuymak, laz böreği, lahana çorbası, alabalık, turşu kavurması, Rize’ye özgü saç kavurma gibi birçok seçenek önünüze sunuluyor.

Ayder Yaylası’nda Ne Yenmeli

Biz akşam yemeğine kırmızı benekli alabalık ile başladık. Alabalık neredeyse her yerde bulabileceğiniz bir balık gibi düşünülse de buradaki alabalığın bambaşka bir özelliği var. Adından da anlaşıldığı gibi kırmızı benekli ve kesinlikle hazır yem ile beslenmiyor.

Yemeğimizi yiyor ve etrafı dolaşmaya koyuyoruz. Mis gibi bir koku geliyor burnunuza. Bir adam odun ateşinin üzerinde mısır közlüyor. Hemen bu lezzeti de tadıyor ve otelimizin yolunu tutuyoruz.

Ayder’de Nasıl Giyinmeli

Gezi tarihimizin 20 Temmuz – 27 Temmuz olduğuna dikkatinizi çekmek istiyorum. Gece otelimizde kaloriferler çalışıyor ve otel çalışanları üstümüze örtmek için battaniye veriyorlar. Evet, sizin gibi bizim de önce tuhafımıza gitti ama gece soğuktan rahatsız olunca ne kadar haklı olduklarını anladık.

Ayder

Gece sabaha kadar yağmur yağdı. Böylece anladık ki Karadeniz’in her an değişebilen bir iklimi ve havası var. Doğal olarak da bu bölgenin insanları coğrafyaya uyarak hareketli, canlı ve değişken yapıya sahipler.

Ertesi sabah oteli işleten aile mükemmel bir kahvaltı sofrası ile bizi karşılıyor. Hep beraber hem muhabbet ediyor, hem de kahvaltımızı yapıyoruz.

Ayder Yaylası’nda Neler Yapılır

Kahvaltıdan sonra Ayder’in Osmanlı döneminden beri işletilen şifalı olarak bilinen suyundan faydalanmak için tarihi Ayder Kaplıcasına gidiyoruz. Zirve konumundaki bir yaylada bu sürprizi inanın beklemiyorduk. 2 sat kadar yorgunluk attık.

Ayder Yaylası

Kaplıca sonrasında çarşıya gidip hediyelik eşyaların satıldığı dükkanları ziyaret ediyor. Hoşumuza giden hediyeliklerden alıyoruz. Bu yöreye özgü bayanların saçına bağladı bir başörtüsü var. Kullanmayı bilmediğim için satıcı bu puşi adı verilen örtüyü kuşak şeklinde başıma bağladı, çok hoşuma gitti. Gün boyu başımdan çıkarmadım. İnsanın kendini özel hissetmesi gibi bir duyguya kalpıldım.

Çarşıda gezerken Ayder’e özgü çok önemli bir şey daha öğreniyoruz. Ayder balı. Bu bal her derde deva denilerek satılıyor. Balın yüzyıllara dayanan bir hikayesi var sanırım. Bu balı da Türkiye’de değil yurdışında bile duymayan yoktur. Beraber gittiğimiz ağabey bal almak istedi, henüz ellerinde yokmuş. Parasını peşin verip sipariş vermek istedi ama kabul etmediler. “Bal olursa o zaman parasını alırız.” dediler. Ayder balının fiyatı tahmin edebileceğiniz gibi oldukça pahalı. kilosu 700 Türk Lirası civarında.

Çarşı gezimizde sona erdikten sonra arabamızın yönünü geldiğimiz yöne çevirmek zorunda kalıyoruz. 2 gün doyasıya kaldık ama bir türlü de ayrılmak içimizden gelmiyor. Bu doyumsuz keyifli geziye istemeden veda ediyoruz.

Türkiye’de yaşayan insanların gezmek istedikleri yerlerin listesinin başına Ayder Yaylasını koymalarını tavsiye ediyoruz. Şiddetle tavsiye ediyoruz!

Bir önceki yazımız olan Feraye Türküsünün Gerçek Hikayesi başlıklı makalemizde Feraye Türküsünün Sözleri ve Ferayidir Kızın Adı Ferayi Dinle hakkında bilgiler verilmektedir.

Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?