İnternetten Alınan Zayıflama Hapları Öldürüyor

İnternetten Alınan Zayıflama Hapları Öldürüyor

İnternetten sipariş verip aldığı zayıflama hapını içip öldü, benzeri haberleri duymuşsunuzdur. Bilinçsizce kullanılan ve içeriğinde ne olduğu bilinmeyen zayıflama hapları bazen kötü sonuçlar verebiliyor. Özellikle bitkisel karışımlardan oluşan ilaçlar, çaylar ve zayıflama amacıyla satılan haplar büyük tehlike arz ediyor. Sağlık Bakanlığı geçtiğimiz yıllarda paylaştığı verilerde ilaç sahtekarların boş durmadığını ve vatandaşların uyanık olması gerektiğini vurguladı. […]

İnternetten sipariş verip aldığı zayıflama hapını içip öldü, benzeri haberleri duymuşsunuzdur. Bilinçsizce kullanılan ve içeriğinde ne olduğu bilinmeyen zayıflama hapları bazen kötü sonuçlar verebiliyor.

Özellikle bitkisel karışımlardan oluşan ilaçlar, çaylar ve zayıflama amacıyla satılan haplar büyük tehlike arz ediyor. Sağlık Bakanlığı geçtiğimiz yıllarda paylaştığı verilerde ilaç sahtekarların boş durmadığını ve vatandaşların uyanık olması gerektiğini vurguladı. Paylaşılan verilere göre zayıflama ürünleri ve cinsel içerikli haplar masum insanların hayatıyla oynuyor.

1 milyonu geçen kaçak ya da sahte ilaçlar vatandaşın sağlığını tehlikeye düşürüyor. Dolayısıyla internetten zayıflama çayı, bitkisel karışım gibi ilaçların kesinlikle alınmaması gerektiği yönünde uyarılar yapılıyor. Benzer ürünleri satan 1000’e yakın internet sitesi kapatılmasına rağmen yine sahte ve kaçak ürünler ile mücadele yapılmasına rağmen önü alınamayan bir sektör ile karşı karşıyayız. Dolayısıyla internetten satın alınan özellikle zayıflama hapları ölüm saçıyor.

İzmir’de yaşayan bir genç kız internetten sipariş vererek satın aldığı zayıflama hapını kullanınca fenalaşarak hastaneye kaldırıldı. 15 yaşında olduğu bildirilen lise öğrencisi Belgin E. adındaki genç kız hastanede bütün müdahalelere rağmen kurtarılamayarak öldü. Genç kızın ölümünün kesin sebebi belirlenmesi amacıyla otopsi ile tespit edildi.

Zayıflama hapı

Söylenen iddialara göre, genç kız internetten e-ticaret sitelerinde sipariş verip satın aldığı zayıflama hapını içtikten sonra birden fenalaştı. Karşıyaka Dedebaşı Mahallesinde yaşayan Belgin E. birden fenalaşınca durumunu görenler hemen acil sağlık ekiplerini çağırdılar. İhbarı değerlendiren sağlık ekipleri çok kısa süre içerisinde olay yerine geldiler. Acilen Karşıyaka Devlet Hastanesi’ne götürülen genç kız doktorların bütün müdahalelerine rağmen hayata döndürülemedi.

BUNU DA OKUMALISINIZ!  Misket Türküsünün Gerçek Hikayesi 

Genç kızın, içeriğini tam olarak bilmeden satın aldığı zayıflama haplarını içtikten sonra fenalaşıp öldüğü öne sürülüyor. Genç kızın ölüm sebebinin tam olarak anlaşılabilmesi için cenazesi otopsi yapılmak için İzmir Adli Tıp Kurumu’na kaldırıldı. Genç kızın ölümü arkadaşları ve akrabaları tarafından üzüntüyle karşılandı. Bu üzücü haber, içeriğinin ne olduğu bilinmeyen sağlık ürünlerini internetten sipariş verirken ne kadar titiz davranılması gerektiğini de düşündürdü.

Benzer haberler medyada vatandaşlarla paylaşılmasına rağmen dikkatsiz vatandaşlar ölümle burun buruna geliyor. Ne olduğu belli olmayan ilaçların fermente gıdalar ile birlikte tüketilmesi de bir başka tehlike olarak dikkat çekiliyor. Sucuk, sosis ve eski peynirler ile bakla, incir, turşu gibi yiyeceklerin benzer ilaçlarla birlikte tüketilmesi büyük tehlike arz ediyor.

Bir önceki yazımız olan Grip ve Nezleden Korkmanıza Gerek Yok! başlıklı makalemizde Evde nezle tedavisi nasıl yapılır?, Grip olan birisi nasıl beslenmelidir ve Kulak tıkanıklığı varsa ne yapılmalıdır hakkında bilgiler verilmektedir.


Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?